Zadanie potrzebne na jutro rano!
Za tyle punktów proszę o poprawne odp.

1.REAKCJA SIARKI Z TLENEM (spalanie siarki w tlenie)
2.OTRZYMYWANIE TLENU Z TLENKU RTĘCI (II)
3.REDUKCJA TLENKU MIEDZI (II) WODOREM

* zapis słowny przebiegu reakcji:

* zapis z wykorzystaniem symboli chemicznych
i określeniem wartościowości pierwiastków:

* Ustalenie współczynników stechiometrycznych
i zapis równania reakcji:

* opis równania reakcji:

Jest jeszcze model, ale narysować wiem jak ;P
Potrzebuję zapisy do tych wszystkich 3 pkt.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-29T19:32:13+02:00
1. siarka + tlen --> tlenek siarki
S (IV) + O2 (II) --> SO2
atom siarki i dwa atomu tlenu reagują i dają cząsteczkę tlenku siarki(IV)

2. tlenek rtęci --> rtęć + tlen
HgO --> Hg (II) + O (II)
2HgO --> 2Hg + O2
dwie cząsteczki tlenku rtęci (II) reagują i dają dwa atomy rtęci i dwa atomy tlenu

3. tlenek miedzi (II) + wodór --> miedź + woda
CuO + H2 --> Cu (II) + H2O
cząsteczka tlenku miedzi i dwa atomy wodoru reagują i dają atom miedzi i cząsteczkę wody
13 4 13
2009-09-29T20:03:23+02:00
S + O₂ → SO₂
1 atom siarki reaguje z 1 cząsteczką tlenu w wyniku reakcji chemicznej powstaje 1 cząsteczka tlenku siarki VI

2 HgO → 2Hg + 0₂
W wyniku spalaniu 2 atomów tlenku rtęci II powstają 2 atomy rtęci i 1 cząsteczka tlenu

CuO + H₂ → Cu + H₂O
1 cząsteczka tlenku wapnia reaguje z 1 cząsteczką wodoru w wyniku reakcji redukcji powstaje 1 atom wapnia i 1 cząsteczka wody
14 4 14
2009-09-29T20:06:24+02:00
1.REAKCJA SIARKI Z TLENEM (spalanie siarki w tlenie)
2.OTRZYMYWANIE TLENU Z TLENKU RTĘCI (II)
3.REDUKCJA TLENKU MIEDZI (II) WODOREM

ad.1
siarka+tlen=tlenek siarki (IV)
S(IV)+O2(II)=SO2
S+O2=SO2
Jeden atom siarki łączy się z dwoma atomami tlenu tworząc dwie cząsteczki tlenku siarki (IV)

ad.2
tlenek rtęci(II)=rtęć + tlen
HgO=Hg+O2
2HgO=2Hg+O2
Dwie cząsteczki tlenku rtęci (II) dają dwa atomy rtęci i dwa atomy tlenu.

ad.3
tlenek miedzi(II)+wodór=miedzian wodoru
CuO+H2=CuH2+O2
2CuO+2H2=2CuH2+O2
Cząsteczka tlenku miedzi(II) z dwoma atomami wodoru dają dwie cząsteczki miedzianu wodoru i i dwa atomy tlenu


Wydaje mi się, że dobrze... xD

3. przykład jest źle, mam nadzieję, że docenisz pracę i to, że zrobiłem pozostałe dwa;)
6 4 6