1.Trapez prostokatny ma podstawy dlugosci 4 i 8cm a wysokosc √20cm.Oblicz dlugosc ramienia trapezu oraz obwod.
2.Trapez prostokatny ma podstawy 5i9cm a dluzsze ramie 5cm.Oblicz pole i obwod.
3.Trapez rownoramienny ma podstawy 2 i 6cm a ramie √13cm.Oblicz pole.
KROK PO KROKU

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-19T17:47:23+01:00
1. Dane:

a= 4 cm
b= 8 cm
h= 20 cm
P- ?
P= a + b x h : 2 = 4 + 8 x 20 : 2 = 12 x 20 : 2 = 240:2 = 120 cm2

2. Dane:
a= 5
b= 9
h= 5

P= a + b x h : 2 = 5 + 9 x 5 : 2 = 70 : 2 = 35

3. Dane:

nie umiem x d
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:56:40+01:00
1.
pitagorasem.
√20² + 4² = c² Gdzie c jest naszym ramieniem
c=6
OB=18 + √20

2.
TEz pitagoras tylko w druga strone.
b²=c²-a² gdzie b² to jest nasza wysokosc czyli dl. drugiego ramienia
b²=9
b=3
OB=22
Pole= 21


3.
Wysokosc obliczasz z pitka.
b²=√13² - 2²
b=3
Pole=12

:)