Wrak tytanica znajduje się na dnie oceanu na głębokości 3800m. oblicz jakie ciśnienie panuje w tym miejscu. pżyjmij że ciśnienie atmosferyczne P(at)wynosi 1000 hPa a przyspieszenie grawitacyjne ziemi 10 N/kg gęstośćwody morskiej to 1030 km/m(sześciennych)
h=3800m
g=10kg/m(sześcienny)
P(at)=100hPa=1000-100Pa=100000Pa
p-1030
Rozwiązanie: PROSZĘ O OBLICZENIE (CIŚNIENIA HYDROSTATYCZNEGO WYWIERANEGO PRZEZ WODĘ oraz CIŚNIENIE NA DNIE OCEANU

2

Odpowiedzi

2010-01-19T18:32:24+01:00
Całkowite ciśnienie hydrostatyczne na głębokości h jest sumą ciśnień statycznych.
3800m=3,8km
p=p(atmosferyczne)+ρgh
p=100000 + 1030*10*3,8
p=139140 Pa
p=1391,4 hPa - CIŚNIENIA HYDROSTATYCZNEGO WYWIERANEGO PRZEZ WODĘ

p=ρHg
p=1030*3,8*10
p=39140 Pa - CIŚNIENIE NA DNIE OCEANU
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T20:14:05+01:00
P=dgh
d=1030kg/m³
g=10m/s²
h=3800m

p=1030kg/m³*10m/s²*3800m=39140000Pa=39140kPa - ciśnienie hydrostatyczne

na dnie: 39140kPa+1000hPa=39140kPa+100000Pa=39140kPa+100kPa=
=39240kPa
3 5 3