W partii 1000 płaszczy 2% stanowią płaszcze z usterkami, oblicz ile co najmniej płaszczy z wadami należy usunąć, aby w pozostałych było mniej niż 1% płaszczy z wadami.

___________________________________________________________
do 19:00 czekam :) z góry dziękuję

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:49:19+01:00
1000 / 100 = 10 - 1%
10 * 2 = 20 - 2%
20- 10 -1 = 9 płaszczy - 2% - 1% - 1
20 - 9 = 11
Odp:Trzeba usunąć 11 płaszczy
2010-01-19T23:21:23+01:00
Dane:
1000-ilość płaszczy w partii
2%-płaszcze z usterkami

1000-100%
x -1%
(1000×1%)÷100%=10 (procenty się skrócą) x=10
1%=10
2%=2×10=20
20-(10+1)=9=0.009%(⁹/₁₀₀₀) czyli mniej niż 1% (0.01=¹/₁₀₀)
20-9=11

Odp. Trzeba usunąć co najmniej 11 płaszczy z wadami.