Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:53:47+01:00
Katy przy kazdym ramieniu musza miec 180 stopni,poniewaz prostokatny,wiec przy lewym sa po 90 stopni,
przy drugim:

180-17=163 stopnie
4 4 4
2010-01-19T17:55:49+01:00
Przy rozwiazaniu tego zadania należy skorzystać z podstawowej własności trapezu:
"suma katów leżących przy tym samym ramieniu zawsze wynosi 180°"
czyli jesli kąt rozwarty oznaczymy α, to:
α+17°=180°
α=180°-17°
α=163°

Odp. Kat rozwarty tego trapezu wynosi 163°.
1 4 1
2010-01-19T17:58:14+01:00
Kąty w czworokącie mają miarę 360°
a więc w trapezie prostokątnym 2 katy mają miarę po 90°
trzeci kąt jest podany że ma miarę 17°
to otrzymujemy
360°=2*90°+17°+α
360°=180°+17°+α
360°=197°+α
α=360°-197°
α=163°
kąt rozwarty ma miarę 163°
1 5 1