" Bartek i tata Bartka mają 45 lat. Gdy urodził się Bartek, jego tata miał 25 lat. Ile lat ma Bartek, a ile jego tata.

Jest to zadanie z działu układy równań.
Proszę o rozwiązanie metodą podstawiania lub metodą przeciwnych współczynników

2

Odpowiedzi

2010-01-19T17:55:24+01:00
X-wiek taty
y-wiek Bartka
25 +y- wiek taty
45- wiek taty i Bartka

x+y=45
25+y=x

x+y=45
y-x=-25

2y=20|:2
y=10
x+10=45
x=35
y=10
odp. Tata ma 35 lat, a Bartek 10 lat.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:56:50+01:00
X - wiek Bartka
y - wiek taty

x+y=45
y-x=25

y=45-x
45-x-x=25

y=45-x
-2x=-20|:(-2)

y=45-x
x=10

y=45-10
y=35
odp: Bartek ma 10 lat a jego tata 35 lat.
1 5 1