Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T18:07:13+01:00
1. Dane:
m = 2 kg
v = 3 m/s
Szukane:
p = ?

p = mv
p = 2 ×3 [kg × m/s]
p = 6 [kg × m/s]

Odp. Pęd tego ciała wynosi 6 [kg × m/s].

2. Dane:
m₁ = 3 kg
m₂ = 50 kg
v₁ = 2 m/s
Szukane:
v₂ = ?

m₂÷m₁ = v₁÷v₂
v₂ = v₁÷(m₂÷m₁)
v₂ = 2 m/s ÷ 16,(6) kg
v₂ = 0,12 m/s

Odp. Łyżwiarz będzie się poruszał z prędkością 0,12 m/s.
2 3 2
2010-01-19T18:13:08+01:00
Zadanie 1
m= 2kg
V= 3m/s

Szukane: P=?

P = m * v
P = 2 kg * 3m/s
P = 6 [kg * m/s]

Odp: 6 [kg * m/s]

Zadanie 2
P₁ - to pęd łyżwiarza
m₁ - 50kg
P₂ - pęd piłki
m₂ = 3kg
v₂ = 2m/s

szukane: V₁ (czyli prędkość łyżwairza)

P₁ = m₁ * v₁
P₂ = m₂ * v₂

P₁ = P₂
m₁ * v₁ = m₂ * v₂ /m₁ (wyznaczamy V₁)
V₁ = (m₂ * v₂)/m₁
V₁ = (3kg * 2m/s)/50kg
V₁ = 6m/s / 50 (bo kilogramy się skróciły)
V₁ = 0,12 m/s

Odp: 0,12 m/s


Mam nadzieję że pomogłam,
Pozdrawiam ;)
1 4 1