Odpowiedzi

2010-01-19T18:03:23+01:00
1dm³=1l
4cm=0,4dm
5cm=0,5dm
9cm=0,9dm
0,4*0,5*0,9=0,18dm³
0,18*2/3=0,12dm³
Odp: 0,12 L
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T18:05:57+01:00
Naczynie w kształcie prostopadłościanu o długości 4 cm,szerokości 5 cm i wysokości 9 cm napełniono do dwie trzecie wysokości.Ile litrów wody znajduje się w naczyniu?

Zamieniamy cm na dm

V=0,4*0,5*0,9
V=0,18 dm³=0,18 L Całkowita pojemność naczynia

V2=0,18*2/3
V2=0,36:3
V2=0,12 L

W naczyniu znajduje się 0,12 litra wody
8 3 8