Odpowiedzi

2010-01-19T18:05:33+01:00
A)
9 dm³=9l
3000ml=3l
4500 ml=4,5l
250ml=0,25l
34 ml=0,034l

b)
8 l=800ml9,5l
9500ml
4 dm³=4000ml
7,2 dm³=7200ml
81 cm³=81ml
527cm³=527ml

c)
15 l=15dm³
3,7 l =3,7dm³
8000 cm³=8dm³
6000ml=6dm³
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T18:09:13+01:00
A ) w litrach: 9 dm³ ,3000ml , 4500 ml , 250ml,34 ml

tutaj należy wykorzystać:
1dm³=1l
1l=1000ml
1ml=0,001l

9 dm³=9l
3000ml=3l
4500ml=4,5l
34ml=0,034l

b ) w mililitrach : 8 l , 9,5l ,4 dm³ , 7,2 dm³ , 81 cm³ , 527cm³

1cm³=1ml
1l=1000ml
1dm³=1000cm³

8l=8000ml
9,5ml=9500ml
4dm³=4l=4000ml
7,2 dm³=7,2l=7200ml
81 cm³ =83ml
527cm³=527ml

c ) w decymetrach sześciennych : 15 l , 3,7 l , 8000 cm³, 6000ml

15l=15dm³
3,7l=3,7dm³
8000cm³=[1dm³=1000cm³] = 8dm³
6000ml=6000cm³=6dm³