Odpowiedzi

2010-01-19T18:05:57+01:00
Biorąc po uwagę, że jest to trójkąt prostokątny, To mamy długość krótszej przyprostokątnej oraz wysokość.
(2,5)²=(1,5)²+x²
otrzymujemy więc
x=√(2,5²-1,5²)
x=√(6,25-2,25)
x=√4
x=2
Odp.: Koniec ślizgu znajduje sie 2m od drabinki.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T18:07:25+01:00
z tresci zadania wynika ze jest to trójkąt prostokątny o przyprostokątnej równej 1,5m i przeciwprostokatnek rownej 2,25m
wiec stosujemy tw pitagorasa
(1,5)²+x²=(2,5)²
2,25+x²=6,25
x²=6,25-2,25
x²=4
x=2