Zad 1.

Agnieszka jest starsza od Magdy o 5 lat. Agnieszka mówi, że Gdyby każda z nich była dwukrotnie starsza, to Magda byłaby młodsza o 7 lat. Czy Agnieszka nie pomyliła się w obliczeniach?

Wiem, że się pomyliła ;], ale proszę o rozwiązanie ;]


Zad 2.

Ojciec jest o 28 lat starszy od syna. Dwa lata temu był od niego 3 krotnie starszy. Ile lat ma ojciec, a ile syn?

JAK DA RADĘ DO GODZINY 19 TO DAM NAJLEPSZĄ ODP. !!! ;P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T18:08:26+01:00
X - wiek Agnieszki
y -wiek Magdy
x = y + 5
2y = 2x - 7
x = y + 5
2y = 2 * (y + 5) - 7
x = y + 5
2y = 2y + 10 - 7
x = y + 5
2y - 2y = 3
x = y + 5
0 = 3
Odp: Aga pomyliła się w obliczeniach.
1 2 1
2010-01-19T18:16:59+01:00
1)
x-wiek Agnieszki
y-wiek Magdy

x=y+5
2x=2y+7 /÷2

x=y+5
x=y+3,5

X w jednym układzie równań nie może mieć różnych wartości.
2)
x-wiek ojca
y-wiek syna

x=y+28
x-2=3×(y-2)

x=y+28
x-2=3y-6

x-y=28 /*-3
x-3y=-4

-3x+3y=-84
x-3y=-4
__________
-2x=-88 /÷-2
x=44

44=y+28
y=16

x=44
y=16
Ojciec ma 44 lata, a syn 16 lat.