Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T18:16:27+01:00
Zwiększenie wilgotności powietrza
wpływ na warunki pogodowe
i dalej nic mi do głowy nie przyszło jak cos to dopisze :)
2 2 2
2010-01-19T18:18:49+01:00
1.Występowanie lądów i mórz - obszary wodne mają większą potencjalną możliwość dostarczenia pary wodnej do atmosf. niż obszary lądowe (parowanie potencjalne - max parowanie z danej powierzchni terenu przy nieograniczonym dostępie do wody; parowanie rzeczywiste - faktyczna ilość wody wyparowanej na danym obszarze);
2.Pokrycie terenu - rośliny charakteryzuje się dużymi możliwościami magazynowania wody, którą w określonych warunkach transpirują, powierzchnie zbudowane z utworów piaszczy-stych i żwirowych nie pokryte roślinnością charakteryzują się silnym wsiąkaniem i małą zdolnością parowania; powierzchnie ulic, uniemożliwiają wsiąkanie, a zwiększają parowanie;
3.Prędkość wiatru nad powierzchnią parującą - parowanie rośnie wraz ze wzrostem prędkości wiatru;