Właściciel komisu sprowadził z zagranicy dwa samochody za 30000 zł, po czym sprzedał je z 20% zyskiem. Za ile złotych zakupił każdy samochód, jeśli ze sprzedaży pierwszego uzyskał 15% zysku, a drugiego 30% zysku
bardzo prosze ukladem rownan

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T18:20:09+01:00
X + y = 30 000
1.15x = 1,30y + 30 000 * 1,20
x= 30 000 - y
1.15 *(30 000 - y) +1,30y = 36 000
x=...
34500 - 1.15y + 1,30y = 36 000
x=...
0,15y=1500
x=...
y=10 000
x=20 000
y=10 000
27 4 27
2010-01-19T18:24:33+01:00
30000 + 30000 x 20%=36000
{x + y = 30000
{1.15x + 1.3y= 36000

x=30000-y
1.15(30000-y) + 1.3y=36000
34500-1.15y+1.3y=36000
0.15y=1500/:0.15
y=10000
x=30000-y=30000-10000=2000

Samochody zakupil za 10000 i 20000
14 4 14