Odpowiedzi

2010-01-19T18:32:37+01:00
Z pitagorasa nalezy obliczyc to zadanie:
27-11=16
16:2=8
8² + x² = 14²
x²=132
x=2√33
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T18:33:15+01:00
A - 27cm
b - 11cm
c - 14cm

(27-11)/2=8

Obliczamy z tw. pitagorasa wysokość (h)
h²+8²=14²
h²+64=196
h²=132
h=2√33cm

Trapez ma wysokość 2√33cm.
2010-01-19T18:37:03+01:00
W trapezie równoramiennym, gdy poorowadzimy wysokości z końców krótszej podstawy to dziela one dłuższą podstawę na 3 odcinki x, krótsza podstawa, x:
czyli
27cm-11cm=16cm
16cm:2=8cm

czyli w tym przypadku beda to odcinki o dł. 8cm, 11cm, 8cm
Korzystając z tw. Pitagorasa mamy:
(8cm)²+h²=(14cm)²
h²=(14cm)²-(8cm)²
h²=196cm²-64cm²
h²=132cm²
h=√132cm²
h=2√33 cm

Wysokość tego trapezu ma dł. 2√33 cm