Odpowiedzi

2010-01-19T18:46:54+01:00
X=1,15y
x+y=45

1,15y+y=45
y=21 a x=24 (w przyblizeniu)
2010-01-19T18:47:38+01:00
2a - x
2b - 1.15x

x+1.15x=45
2.15x=45/:2.15
x=20

2a - 20 osob, 2b-25osob

Ale cos z danymi jest nie tak bo nie wychodza liczby calkowite
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T18:52:50+01:00
A - liczba osób w klasie 2a
b - liczba osób w klasie 2b

Wiemy, że a+15%a=b czyli 1,15a=b

a+b=45
a+1,15a=45
2,15a=45
a=około 21
wtedy b=około 24

Sprawdź, czy na pewno taka była treść zadania.