Odpowiedzi

2010-01-19T18:56:14+01:00
Świdrowiec gambijski (spiączka)
Rzęsistkownica-zapalenie drog moczowych
komary(malaria)

Więcej? :/
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:26:59+01:00
Choroby zakaźne wywoływane przez pierwotniaki:
- różne rodzaje śpiączki jak np. śpiączka afrykańska, śpiączka alkoholowa;
- lambioza to choroba wywoływana przez pierwotniaka zwanego Lamblia intestinalis;
- malarie jest chorobą wywoływaną przez cztery gatunki pierwotniaków Plasmodium-vivax, ovale, malariae,falciparum;
- toksoplazmoza ( tutaj nie wiem)
- rzęsistkowica jest chorobą wywoływaną przez rzęsistek pochwowy;
- czerwonka to choroba inaczej nazywana biegunką krwawistą.
9 3 9