W kartonowym pudełku są jednakowe książki.Gdyby dołożyć jeszcze 7 książęk,pudełko byłoby pełne,ale gdy wyjąć 5 książek,byłoby napelnione tylko do połowy.Które równanie przedstawia tę sytuację,jeśli x oznacza liczbę książek w pudełku???
A.x+7=2x-10
B.x-7=2(x+5)
C.x+7=x-5
D.2(x+7)=x-5

3

Odpowiedzi

2010-01-19T19:00:28+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:02:23+01:00
A.x+7=2x-10

bo 7+x to jest całe pudełko

a x-5 byłaby wtedy połowa pudełka więc trzeba pomnożyć to razy dwa i wtedy wychodzi 2x-10


dlatego poprawna odpowiedź to A

:D
2 4 2
2010-01-19T19:02:49+01:00