Odpowiedzi

2010-01-19T19:03:28+01:00
X-ilosc uczniow w klasie II a
1,25x-ilosc uczniow wklasie IIb

x+1,25x=45
2,25x=45 /:2,25
x=20-ilosc uczniow w IIa

1,25x=1,25*20=25-ilosc uczniow w IIb

Spr. 20+25=40

W klasie IIa jest 20 uczniow a w IIb 25 uczniow ;))
2 1 2
2010-01-19T19:03:30+01:00
X - il. uczniów w klasie 2a
x+1/4x=5/4x - il. uczniów w klasie 2b

x+5/4x=45
9/4x=45
x=20

5/4*20=25

W klasie 2a jest 20 osób, a w klasie 2b 25.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:04:21+01:00
X - klasa a
125%x - klasa b

x + 125%x = 45
2.25x = 45 /:2.25
x = 20

Odp: Klasa 2a liczy 20 osób, a klasa 2b 25