Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:13:09+01:00
1.

1litr-1000cm³

1cm³-13,5g
1000cm³-x
x=1000cm³*13,5g/1cm³ (ukośnik to kreska ułamkowa)
(cm³ się skrócą)

x=13500g=13,5 kg
Odp.: 1 litr rtęci waży 13,5 kg.

2. 1litr-1000cm³

1000cm³-92 dag
1cm³-x dag

x=92 dag*1cm³/1000cm³ (znów ukośnik zastępuje kreske ułamkową w moim zapisie)
x=0,092dag

Odp.: 1cm³ oleju waży 0,092dag.
1 5 1
2010-01-19T19:39:14+01:00
A) 1litr=10 cm³
13,5*10=135
odp.Jeden litr rtęci waży 135g
1 5 1