Odpowiedzi

2010-01-19T19:07:17+01:00
Z danych zadania wynika, że:
a=6cm
b=6cm
c= Ob - a -b = 20 - 6 - 6 = 8cm

Z twierdzenia Pitagorasa wyliczamy wysokość, w dym przypadku bierzemy połowę długości podstawy, a więc:

1/2a² + h² = b²

4² + h² = 6²
16 + h² = 36
h²= 20
h=√20=2√5

Teraz możemy wyliczyć pole:
P=c*h/2
P=8*2√5/2= 8√5

Odp.: Pole tego trójkąta wynosi 8√5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-19T19:16:47+01:00
Dane:
A=6
B=6
Ob=20

20-12=8 ->to bok podstawy, czyli C

Pole trójkąta oblicza się z następującego wzoru:
P=a*h/2

Nie znamy podstawy, lecz dwa boki, więc korzystamy z twierdzenia Pitagorasa:
C²+h²=B²
4²+h²=6²
h=36-16
h=20cm
P=8*20/2
P=80cm²
pole tego trójkąta wynosi 80cm²
1 1 1