Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T18:57:49+01:00
Średnica = 0,59m czyli promień = 0,295m
obwód koła wynosi
O=2πr = 2 * 3,14 * 0,295m = 1,8526m = 0,0018526km

a)
w ciągu godz samochód przejedzie 90km
obroty:
90km : 0,0018526km = 48580,3735
PEŁNYCH OBROTÓW JEST: 48580 \\ ZAOKRĄGLAMY DO DOŁU

b)
obrotów w ciągu godz: 48580,3735
48580,3735 : 60 min = 809,672891(6)
PEŁNYCH OBROTÓW JEST: 809 \\ ZAOKRĄGLAMY DO DOŁU
4 4 4
2010-01-20T20:29:54+01:00
Mi w wyszło A) 48580,3735
poniewaz 90km : 0,0018526km = 48580,3735
a w B) 809,672891(6)
poniewaz 48580,3735 : 60 min = 809,672891666...(6)

licze na naj :)
1 4 1
2010-01-20T22:38:52+01:00
A)
w ciągu godziny pokona 90km

średnica wynosi 0,59m
promien wynosi 0,295m
obwód koła wynosi
2pi*r
6.28*0.295

obwód wynosi=1,829 w przybliżeniu
90km=90 000m
90 000/1,829=49207

Odp:W ciągu godziny koło wykona około 49 207 obrotów
b)
1min=1/60h
v=s/t
s=v*t
s=90*1/60=90/60=3/2
s=1,5km=1500m

1500/1.829=820obrotów

odp:koło wykona około 820 pełnych obrotów w ciągu jednej minuty