Odpowiedzi

2010-01-19T19:05:11+01:00
X-liczba kubków
y-liczba filiżanek

7x+5y=86
x+y=14

7x+5y=86
x=14-y

7(14-y)+5y=86
98-7y+5y=86
-7y+5y=86-98
-2y=-12
x=6

6+y=14
y=14-6
y=8
1 5 1
2010-01-19T19:07:34+01:00
Ile: Filiżanki 6 kubki 8
Wzór: 8x7+6x5=86 [zł]
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:09:15+01:00
X- kubki
y-filiżanki

to będzie układ równań

x + y = 14
7x + 5y = 86 7x bo za 7zł kubek, 5y bo za 5zł filiżanka

x + y = 14 /*(-7)
7x + 5y = 86

-7x - 7y = -98
7x + 5y = 86

-2y = -12

y = 6
x + y = 14

y=6
x+6=14

y=6
x=14-6

y=6zł
x=8zł

odp:Kubek kosztuje 8zł a filiżanka 6zł.
1 1 1