Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:11:22+01:00
Pole trojkata=a*1/2*h

6*1/2*h=24
3h=24
h=8

teraz przeciwprostokatna z tw pitag:

6²+8²=c²
36+64=c²
c²=100
c=10

Obwod to suma bokow=10+8+6=24
2010-01-19T19:12:53+01:00
Oznaczmy długości boków trójkąta prostokątnego przez
a, b, c
a= 6cm oraz c>a i c>b
P =[ a*b ]/2
a*b = 2*P
b = 2P / a = 2*24 cm²/ 6cm = 48cm²/ 6cm = 8cm
b = 8 cm
c² = a² + b² = (6cm)² +(8cm)² = 36 cm² + 64 cm² = 100 cm²
c = √100 cm = 10 cm
Odp. 8cm , 10 cm.
obwód = ( 6+8+10) cm = 24 cm.