Zad.1
Karolina razem z mamą pasteryzowały surówkę z czerwonej kapusty.W garnku mieści się jednorazowo 6 słoików.Ile czasu zajeło im pasteryzowanie 20 słoików,jeżeli proces ten trwa 20 minut?
Zad.2
Ile skrzynek o wym.40cm(dł.) x 30cm(szer.) x 15 com(wys.) zmieści się w piwnicy o wymiarach 3 m x 2,8m x 1,95m?
Zad.3
w celu pasteryzacji w 1-litrowym weku umieszcza się ok. 70 dag owoców.Ile takich słoików należy przygotowa do przetworzenia 8,5kg tych owoców?
Zad.4
Do przygotowania kompotu z gruszek i śliwek należy użyc ;50dag gruszel,50 dag śliwek,2 szklanki wody i 20 dag cukru.Ile litrów wody trzeba użyc do przygotowania kompotu z 1/2kg owoców przytjmując ze pojemnosc szklanki wynosi 250ml

2

Odpowiedzi

2010-01-19T19:28:48+01:00
20:6 = 3,2
Jeżeli 6 słoików pasteryzuje się 20 minut to 20 będzie sieę pasteryzowac 1godzinę i 32 minuty


20x3=60 (1 godzina) + (20:3)=1,32
-----------------------------------------------------------------------------
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:32:48+01:00
20/6=3,(3) czyli 4 garnki
4*20=80min=1godz 20min

40*30*15=18000cm3
300*280*195=1638000cm3
1638000cm3/18000cm3=91


2 5 2