Odpowiedzi

2010-01-19T19:48:47+01:00
Powstania warszawskiego nie popieram, bo nie miało ono żadnych szans powodzenia, a jedynie wykrwawiało, pokonaną już przez Niemców Polske. Nie miało ono żadnego większego znaczenia dla Niemców i wyrządziło więcej strat niż zysków dla ludnosi polskiej. Zamiast czekać na kontrofensywe sowiecką staneliśmy do walki o coś, czego wygrać się nie dało. Zgineło wielu młodych ludzi, którzy byli by bezcenni po skończeniu wojny, jako nauczyciele, profesorowie, lekarze, oficerowie. Śmierć młodszego pokolenia było olbrzymią stratą, która mogła nie mieć miejsca. Poza tym, po przegranych walkach represje były bardzo okrutne i bestialskie, gdyż z Niemcy nie zostawili w Warszawie kamienia na kamieniu, niszcząc ją.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T22:16:19+01:00
Nie popieram dlatego Powstania Warszawskiego bo przyniosło ono śmierć dziesiątkom tysięcy walczącym powstańcom a także wspierającą walkę ludność cywilną miasta Warszawy która okupiła to setkami tysięcy poległych.Niemcy pacyfikując Powstanie Warszawskie dopuścili się potwornych mordów i zbrodni na ludności cywilnej jak i obrońcach. Warszawa została praktycznie zrównana z ziemią okupanci mszcząc się za wybuch powstania niszczyli i palili praktycznie wszystko co zachowało się jeszcze i nie zostało zniszczone w czasie walk.Uległo w ten sposób zniszczeniu wiele zabytków naszego dziedzictwa kulturowego które przetrwało z września 1939 roku w oblężonej Warszawie. Powstańcy mimo swej ogromnej ofiarności i nadzwyczajnego heroizmu walki niestety nie mogli w 1944 roku sami pokonać Niemców. Armia Czerwona która można powiedzieć stalą u bram Warszawy nie zdecydowała się na jakąkolwiek akcję militarną. Zaważyły na tym niestety względy polityczne Stalina który w ten sposób chciał by obrońcy wykrwawili się i przegrali swą walkę. Prawda zaś był taka że Stalin widział w Polskę jaką swoją strefę wpływów a powstańcy byli popierani przez zachód i przejawiali wrogość wobec komunizmu.Niestety chciano w Polsce zaprowadzić swoje porządki komunistyczne.Powracając do Powstania Warszawskiego to było ono niestety na ten czas nie do wygrania Niemcy dysponowali jeszcze wielką siłą militarną że mogli bez problemu utopić w morzu krwi naszych bohaterskich powstańców. Zrealizowano piękną ideę niepodległościową patriotyczną dokonując zrywu powstańczego ale czy ona była warta aż tak olbrzymich ofiar? gdy była z góry skazana na przegraną.Nawet jeżeli nie popieram powstania warszawskiego to mam wielki szacunek dla tak bohaterskich i walecznych powstańców w których szeregach nie brakowało przecież wielu młodych osób. Swoją postawą wszyscy walczący udowodnili z jak wielką miłością i bohaterską walką można umierać za swoją ukochaną ojczyznę.