Odpowiedzi

2009-09-29T20:22:09+02:00
A-ramie
b-podstawa
2a+b=11
a=b+1

2(b+1)+b=11
a=b+1

2b+2+b=11
a=b+1

3b=9
a=b+1

b=3
a=3+1=4
14 3 14
2009-09-29T20:27:04+02:00
X + 2(x+1)=11
x + 2x + 2 = 11
x + 2x = 11 - 2
3x= 9 I:3
x= 3

podstawa- 3cm
ramię- 3 +1 = 4cm
ramię- 4cm


sprawdzenie:
obw.: 3+4 +4 = 11 cm



Nie jestem pewna czy o to chodzi bo nie rozumiem końcówki ( tego oblicz W UKŁADZIE RÓWNAŃ) ale wyjdzie napewno 3 , 4 i 4
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T20:32:40+02:00
Podstawa - x
ramię - x + 1

więc z układu równań:

x + 2 (x+1) =11
x + 2x + 2 = 11
x + 2x = 11 - 2
3x = 9 I /3
x = 3

czyli:

podstawa - x = 3cm
ramię - x +1 = 3 +1 = 4cm

sprawdzenie:
jeżeli to trójkąt równoboczny to obwód równa się : podstawa + 2 boki, także:
2 * 4 + 3 = 8 + 3 = 11
25 4 25