Odpowiedzi

2010-01-19T19:26:06+01:00
G≈10m/s²
0,25*15=3,75=s
s=gt²/2 //*2
2s=gt² //:g
t²=2s/g
t=2s/g cała prawa strona pod pierwiastkiem z tego wzoru można obliczyć czas w jakim przebedzie odległość s
t≈0,87
v=gt² predkość po czasie t
v=7,5 m/s
12 1 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:32:01+01:00
Dane:
H = 15m
h= 0,25H
Rozw.:
Epmax = Ep +Ek
mgH = mV²/2 + mgh
dzielimy przez m
gH = V²/2 + gh
gH = V²/2 + g 0,25H
mnożymy przez 2
2gH = V² + 0,5 gH
V² = 2gH - 0,5 gH
V² = 1,5 gH
V = √1,5 gH (po prawej stronie wszystko jest pod pierwiastkiem)
V = √1,5 × 10[m/s²] × 15 m = √225[m²/s²] = 15 m/s
14 4 14