Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:30:11+01:00
X-cena grapefruita
y-cena kiwi

2x+6y=4,5
x=1,5y

2*1,5y+6y=4,5
3y+6y=4,5
9y=4,5
y=0,5

x=1,5*0,5
x=0,75
2010-01-19T19:34:58+01:00
X - grapefruit
y - kiwi

2x + 6y = 4,5
x = 1,5y / * (-2)

2 * 1,5y + 6y = 4,5
3y + 6 y = 4,5
9y = 4,5 / ÷9
y = 0,5

x = 1,5 * 0,5
x = 0,75

Odp. Grapefruit kosztował 0,75 zł, a kiwi - 0,50 zł.
2010-01-19T23:34:24+01:00
X-kiwi
1,5x-grejpfrut

6x+2*1,5x=450gr
6x+3x=450gr
9x=450gr
x=50gr
1,5x=75gr

odp:kiwi kosztowało 50gr, a grejpfrut 75gr.