Odpowiedzi

2010-01-19T19:31:24+01:00
Formacja skalna przypominająca gigantyczne schody utworzone ze ściętych kolumn bazaltowych, stanowiąca stromy brzeg morski w Irlandii Płn., na płaskowyżu Antrim, na wybrzeżu Kanału Północnego. Powstała ok. 60 mln lat temu w wyniku aktywności wulkanicznej terenu, obejmuje pow. 2 ha, składa się z 37 tys. bazaltowych kolumn; wyróżniono w nich Drogę Wielką, Średnią i Małą, także inne formacje o opisowych nazwach, np. Amfiteatr Olbrzymów, Organy Olbrzymów; atrakcja turystyczna znana od pocz. XVIII w
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:37:03+01:00
Giant Causeway, czyli Droga Olbrzymów, uważane jest słusznie za jeden z największych cudów Europy.
Droga Olbrzymów to 40 tysięcy olbrzymich bazaltowych kolumn (najczęściej sześciobocznych, rzadziej pięcio- lub ośmiobocznych) tworzących najniezwyklejszy w świecie falochron u wybrzeży Irlandii Północnej.