Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T12:44:28+01:00
1.wzmacnia kości---wapno [N]
2.są bardzo zdrowe---kiełki [I]
3.jest naciowy i korzeniowy---seler [S]
4.może być tłuszczowa lub organizmu---tkanka [K]
5.oczyszcza wciągane powietrze---nos [O]
6.może być z majonezem lub oliwą---sałatka [K]
7.spożywany i wydalany---pokarm [A]
8.niezbędny do życia---tlen [L]
9.leci z kranu---woda [O]
10.mogą być tuczące lub niskie---kalorie [R]
11.duży na siłowni---wysiłek [Y]
12.może być złamane lub zakoczane---serce [C]
13.składnik powietrza---azot [Z]
14.używany do sałatek---majonez [N]
15.do malowania lub całowania---usta [A]
16.może być szybsze lub usta usta---oddychanie [D]
17.może być niedrożne---jelito [I]
18.potrzebne przy diecie---ważenie [E]
19.może być lodowa lub zielona---sałata [T]
20.posiada dużo skrobi---ziemniak [A]

Litery czytane kolejno utworzą hasło NISKOKALORYCZNADIETA.
POZDRAWIAM i liczę,że dostanę NAJ.
3 5 3
2010-01-20T14:16:46+01:00
1. jedna z uzywek - kawa (K)
2. zabezpiecza zeby przed próchnicą- fluor (O)
3.hormon regulujący przemianę cukrowa w organizmie-insulina (S)
4.pasożyt jelitowy -tasiemiec (M)
5.grupa składników pokarmowych -regulujące (E) (J)
6.gardło to ... .... pokarmowego (K) (E)
7. enzym trawiący tłuszcze - lipaza (L)
8.odcinają kęsy pokarmu - siekacze (I)
9. gruczoł trawienny - trzustka (T)
10.choroba zakaźna przenoszona drogą pokarmowa - czerwonka (O)
11.najtwardsza substancja w organizmie - szkliwo (W)
12. odcinek przewodu pokarmowego - przełyk (Y)
KOSMEK JELITOWY


1.czesc układu oddechowego zbudowanego z podkowiastych chrząstek połączonych błonami.... - tchawica (W)
2.wdech i ..... - wydech (Y)
3.proces polegajacy na rozpadzie materii - dysymilacja (M)
4.groźna choroba płuc - gruźlica (I)
5. eneria wykorzystywana do utrzymania stałej temperatury ciała - cieplna (A)
6. zamyka wejscie do krtani - nagłośnia (N) (G)
7. odpowiedzialna za odbieranie wrażeń węchowych - jama nosowa (A) (A)
8. mięsień biorący udział w wymianie gazowej - przepona (Z)
9.postać hemoglobiny transportujaca tlen - oksyhemoglobina (O)
10. mieszanina gazów - powietrze (W)
11. narząd wymiany gazowej - płuca (A)
WYMIANA GAZOWA

jak cos to podaj meila , to Ci wyśle zarys krzyżówki
3 4 3