Klasa 3 szkoła podstawowa .

Jak to poobliczać.? Proszę o rozwiązania .

Zadanie 1;
Obwód boiska w kształcie prostokąta wynosi 780m . Szerokość boiska jest 2 razy mniejsza od długości. Oblicz długość i szerokość boiska.

Zadanie 2;

Jeden bok boiska jest o 20 m dłuższy od drugiego. Oblicz jego wymiary,wiedząc, że obwód wynosi 960m.

3
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
tata szymka kupił 3 worki ziemi płaconc 27 zł .tata zapłacił 3 banknotabanknotami i otrzymał reszte w 3 monetach jakie to banknoty i monety

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:33:46+01:00
Zad1
x - szerokosc boiska

2x+2×2x=780
6x=780/:6
x=130

Szerkosc boiska to 130m a dlugosc to 2x=2×130=260m

Zad2
x - bok boiska
2x+2(x+20)=960
2x+2x+40=960
4x=920/:4
x=230

Jedne bok boiska ma dlugodc 230m a inny 250m
2010-01-19T21:08:15+01:00
1.jeżeli długość jest dwa razy większa zrób tak:
szerokość=x
długość=xx

razem=xxx
780m: na xxx=780:3=260m
szerokość=260m
długość=520m

2.zrób tak:
1 bok= x +20
2 bok=x
960-20=940
940:na xx=940:2=470m
1 bok=490m
2 bok=470
czyli podzielisz to i masz 1 bok 230m a drugi 250.
bo co tak to rozszerzasz nie dawaj dziecku z 3 klasy x
2010-01-19T23:24:10+01:00
1.
x-szerokośc boiska

2x*2+2x=780
6x=780
x=130

szerokość=130m
długość=260m

2.
x-krótszy bok
2x+(x+20)*2=960
2x+2x+40=960
4x=960-40
4x=920m

x=230m

długość boiska wynosi 250m
szerokość boiska wynosi 230m
2 1 2