Nie rozumiem tego zadania.
POMOCY PLZZ
Wiem ,że jest póżno ale prosz
Rolnik sprzedał 2/7 całej ilości żyta, a następnie 1/5 reszty.
Okazało się ,że zostało mu o 7 qwintali żyta więcej niż sprzedał
Ile qwintali żyta miał rolnik przed sprzedażą.
Błagam zróbcie to szybko w czasie przynajmniej 5 minut PLZZ

3

Odpowiedzi

2009-09-29T20:47:05+02:00
Odpowiedz to 49 bo:
1)zostało mu 5/7 po pierwszej sprzedazy
2) 5/7x*4/5- tyle mu zostało po sprzedazy czyli:
4/7
3 teraz zeby obliczyc ile mial trzeba :
4/7x=3/7x(czyli to co sprzeda; 7/7-4/7=3/7)+7
1/7x=7
x=49
KOniec mozesz sobie prosto sprawdzic podstawiajac sobie za x 49 i jechac o poczatku pozdrawaim mam nadzieje ze sie przydalem:)
2009-09-29T20:51:04+02:00
X-2/7X+1/5×2/7X=7
X-2/7X+2/35X=7
X-10/35X+2/35X=7
X-12/35X=7
23/35X=7/:23/35
X=7×35/23
X=245/23
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T20:51:13+02:00
1q (kwintal=100 kg)
x- ilość całego żyta
x-2/7x- 1/5 (x-2/7x) ilość sprzedanego żyta
najpierw od ilości żyta trzeba odjąc 2/7 całości dlatego jest x-2/7, później, dodatkowo jeszcze sprzedano 1/5 tego co pozostało, dlatego jest takie równanie

x-2/7x-1/5(x-2/7x)=7q+x
x-2/7x-1/5x=2/35x=7q+x
x- 10/35x- 7/35x+ 2/35x= 7q+x (skracamy ze sobą te dwa iksy)
5/35x=7q
1/7x=7q/*7
x= 49 q