Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:51:19+01:00
Nw=?
Np = 6000 zwojów
Up = 110kV = 110000V
Uw = 220V
Wzór
Uw ----- Nw
Up ----- Np

Nw = 220V * 6000z / 110000V
Nw = 12 zwojów

Na uzwojeniu wtórnym jest 12 zwojów.
Pzdr

Sora a jezeli chodzi o 230V to:
Nw=?
Np = 6000 zwojów
Up = 110kV = 110000V
Uw = 230V
Wzór
Uw ----- Nw
Up ----- Np

Nw = 230V * 6000z / 110000V
Nw = 12,545... zwojów

Na uzwojeniu wtórnym jest 12,545... zwojów.
Pzdr
2010-01-19T19:55:09+01:00
U1-napięcie na uzwojeniu pierwotnym
U2-nap. na wtórnym
N1-ilość zwojów na pierwotnym
N2-ilość zwojów na wtórnym
U1=115[kV]=115000[V]
U2=230[V]
N1=6000[zwojów]
N2=?
U1/U2=N1/N2
115000/230=6000/N2
N2=1380000/115000
N2=12[zwojów]