1. Pani Grażyna miała na koncie 1390 zł. Pobrała z niego kolejno 1000, 1400 a następnie 1290zł. Jakiej wielkości dług ma na koncie? Ile złotych musi zapłacić aby mieć na koncie 1230 zł?

2.Oblicz najprostszym sposobem:
a) (-2,5): 1 2/3 - 1,4=
b)0,2 * (-4) - 0,2 * (-8)
c)9 : (-3) - (-15): (-3)
d) 5,07 * (-100)
e)-2145 : (-1000)
f) 11/7 + 5 - 1 4/7 - (-7) - 12

3

Odpowiedzi

2010-01-19T19:46:32+01:00
1. dług = 1139 zł - musi wpłacić 2369zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:48:56+01:00
Zadanie 1
1390-1000-1400-1290=-2300
-2300+x=1230
x=1230+2300
x=3530 zł
Zadanie 2
To jest łatwe, więc dasz sobie radę sam. Tylko nie zgłaszaj tego, jako źle rozwiązane zadanie, bo jest ono dobre.
2 5 2
2010-01-19T19:59:15+01:00
Miała 1390zl-1000-1400-1290= -2300
żeby była na plusie 1230zl musi dodać 2300 zeby wyjsc na zero a póżniej do 2300 dodac 1230
1390zl-1000-1400-1290= -2300| 2300+1230 = 3530
Odp.
Ma dług w wysokości 2300zł
Musi zapłacic 3530 aby na koncie miec 1230zł
------------------------------------------------------------------------------
2.f) 11/7+5-14/7+7-12= -3/7+5+7=12i3/4-12=3/4
1 5 1