Odpowiedzi

2010-01-19T20:03:05+01:00
Obw1 = 2 (x+y)
Obw2 = 2 (x+8+y-2)

2 * 2(x+y) = 2 (x+y+6)
4 (x+y) = 2 (x+y) +12
2 (x+y) = 12
x+y = 6, x = y (mamy do czynienia z kwadratem)
x = 3.

Bok kwadratu ma długość 3 cm.
32 4 32
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T20:07:10+01:00
Niech a oznacza długość boku kwadratu.
Należy rozwiązać równanie:
2(a+8)+2(a-2)=2*4a /:2
a+8+a-2=4a
2a=6
a=3

Odp: Długość boku kwadratu wynosi 3cm.
40 4 40