1. Pani Grażyna miała na koncie 1390 zł. Pobrała z niego kolejno 1000, 1400 a następnie 1290zł. Jakiej wielkości dług ma na koncie? Ile złotych musi zapłacić aby mieć na koncie 1230 zł? (tylko żeby były też działania a nie same wyniki!)

2.Oblicz najprostszym sposobem:(tylko żeby były też działania a nie same wyniki!)
a) (-2,5): 1 2/3 - 1,4=
b)0,2 * (-4) - 0,2 * (-8)
c)9 : (-3) - (-15): (-3)
d) 5,07 * (-100)
e)-2145 : (-1000)
f) 11/7 + 5 - 1 4/7 - (-7) - 12

Pomóżcie!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:54:55+01:00
1.
1390-1000-1400-1290=-2300=tyle ma długu
2300+1230=3430=tyle ma zaplaciac zeby miec 1230 zl na koncie.
2.
a)(-2,5): 1 2/3 - 1,4=(-2,5)*3/5-1,4=-1,5-1,4=-2,9
b)0,2 * (-4) - 0,2 * (-8)=(-0,8)+1,6=0,8
c)9 : (-3) - (-15): (-3)=-3-5=2
d) 5,07 * (-100)=-507
e)-2145 : (-1000)=2,145
f) 11/7 + 5 - 1 4/7 - (-7) - 12 =6 4/7 – 1 4/7+7-12=0
2010-01-19T20:04:59+01:00
1) 1390-1000-1400-1290= -2300
musi wpłacić 2300+1230=3530

2) a) -25/10*3/5-1,4=-1,2-1,4=-2,6
b) -0,8+1,6=0,8
c)-3-5=-8
d)-507
e)2,145
f) 0