Na początku pewnego zebrania było o 5 kobiet więcej niż mężczyzn. Po piętnastu minutach przyszli jeszcze spóźnieni pan józio i trzy panie z księgowości. Wtedy pan Tadeusz zauważył, że kobiet jest dwa razy więcej niż mężczyzn. ile osób było wówczas na sali?

2

Odpowiedzi

2009-09-29T20:44:31+02:00
X-ilość mężczyzn
2(x+1)=x+8
2x+2=x+8
x=6
na pocz. 6 + 11
po 15min. 7 + 14
bylo 21 osob
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T20:44:43+02:00
X=liczba kobiet
y=liczba mężczyzn

x-y=5
x+3=(y+1)2

x=5+y
x+3=2y+2

x=5+y
x+1=2y

5+1+y=2y
6=y

x=5+y
x=5+6
x=11

x=11
y=6

11+6+4=21
Odp. Na sali było 21 osób.