Odpowiedzi

2010-01-19T20:00:10+01:00
I bok:0,5x + 3
II bok:0,5x
III bok:x
Obwód:27 cm

0,5x + 3 + 0,5x + x=27

I trzeba to obliczyć. Według mnie z tego, co napisałem wyjaśni ci się wszystko!!
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T20:01:08+01:00
Najkrótszy bok oznaczasz jako a
najdłuższy jako 2a
a średni jako a+3
obwód = 27

no i teraz układasz równie
a+(2a)+(a+3)=27
z tego wynika
4a=24
a=6
2a=12
3+a=9

odp. boki trójkąta to 6,12,9
2 3 2