Romek,przygotowując się do klasówki,zaplanował,że rozwiąże 28 zadań . W czwartek rozwiązał ich kilka,w piątek dwa razy więcej niż w czwartek,a w sobotę dwa razy więcej niż w piątek i plan został zrealizowany . Ile zadań rozwiązał w poszczególne dni ?



zadanie drugie !

Wujek Karola przygotowywał paczki świąteczne dla swoich małych krewnych.W tym celu kupił 120 mandarynek,36 batonów oraz 24 czekolady.Ile jednakowych paczek mógł przygotować i co one mogły zawierać ?

3

Odpowiedzi

2010-01-19T20:08:12+01:00
Wszystkich zad = 28
czwartek =x
piątek = 2x
sobota = 4x
x+2x+4x=28
7x=28 |:7
x=4
w czwartek rozwiązał 4 zadania w piątek 8 a w sobotę 16

12 jednakowych paczek
w każdej:
2 czekolady
3 batony
10 mandarynek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T20:10:14+01:00
Zad.1
x - ilość zadań rozwiązanych w pierwszy dzień

x + 2x + 4x = 28
7x = 28/7
x = 4

Czyli:
1 dzień: x = 4
2 dzień: x = 2x czyli 8
3 dzień: x = 4x czylo 16

zad.2
Mógł zrobić paczki 2, 3 , 4 , 6, 8, 12,
I tu wystarczy na kalkulatorze tylko podzielić każdą liczbą przez wyżej podaną i będzie rozwiązanie.
2010-01-19T23:43:42+01:00
1
x-zadania rozwiązane w czwartek

x+2x+4x=28
7x=28
x=4

odp:w czwartek rozwiazał 4 zadania, w piątek 8 zadań, a w sobotę 16 zadań

2
Każda liczba podzielna jest przez 12

Odp:Wujek mógł przygotować 12 paczek zawierających po 10 mandarynek, 3 batony i 2 czekolady.