Zad.1
Obwód trójkąta wynosi 56 cm. Najkrótszy z boków tego trójkąta jest dwa razy krótszy od drugiego oraz cztery razy krótszy od najdłuższego nich. Jaka jest ich długość?

zad.2
Jacek jest teraz dwa razy młodszy od Marka. Za 5 lat Jacek będzie miałtyle lat ile teraz ma marek. Ile lat ma każdy z chłopców?

zad.3
Olek zbiera znaczki i wczoraj obliczył że ma już łącznie 189 znaczków angielskich, francuskich i hiszpańskich. Francuskich ma dwa razy więcej niż hiszpańskich a angielskich o 39 mniej niż francuskich i hiszpańskich razem. Ile ma znaczków każdego rodzaju.



te zadania trzeba zrobić w równaniach

dzięx

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T20:18:21+01:00
Zad.1
Obwód trójkąta wynosi 56 cm. Najkrótszy z boków tego trójkąta jest dwa razy krótszy od drugiego oraz cztery razy krótszy od najdłuższego nich. Jaka jest ich długość?
a+b+c=56 cm
2a=b
4a=c wstawiamy do obwodu

a+2a+4a=56 cm
7a=56 cm/:7
a=8cm
b=2*8cm=16cm
c= 4*8cm=32 cm

zad.2
Jacek jest teraz dwa razy młodszy od Marka. Za 5 lat Jacek będzie miałtyle lat ile teraz ma marek. Ile lat ma każdy z chłopców?
x- wiek Jacka
y - wiek Marka
2x=y
x+5=y

x+5=2x
-x=-5
x=5
y=10

zad.3
Olek zbiera znaczki i wczoraj obliczył że ma już łącznie 189 znaczków angielskich, francuskich i hiszpańskich. Francuskich ma dwa razy więcej niż hiszpańskich a angielskich o 39 mniej niż francuskich i hiszpańskich razem. Ile ma znaczków każdego rodzaju.
x- ang.
y- franc.
z- hiszp.

x+y+z=189
2z=y
(y+z)-39=x

y+z-39+2z+z=189
2z=y

2z+4z-39=189
6z=189+39
6z= 228/:6
z= 38
y=2*38=76
x= 114-39=75

Odp. Angielskich - 75, francuskich - 76 a hiszpańskich-38.
1 5 1
2010-01-19T20:22:34+01:00
Ad.1
najkrótszy bok-x
drugi bok-2x
trzeci bok-4x
obw.=56
x+2x+4x+56
7x=56
x=8
najkrótszy bok=8
drugi bok=16
najdłuższy bok=32
ad.2 Liczba lat Jacka-x
liczba lat Marka-2x
za 5 lat...
x+5=2x
x=5
2x=10
Jacek ma 5 lat a Marek 10 lat
ad.3
liczba znaczków hiszpańskich-x
liczba znaczków francuskich-2x
liczba znaczków angielskich -x+2x-39
liczba wszystkich znaczkow-189

x+2x+x+2x-39=189
6x=189+39
6x=228
x=228/6
x=38
znaczki hiszpańskie-38,
francuskie-76
angielskie-75
1 5 1