Obrotny Grześ w przeddzien dnie kobiet kupił za 110 zl zonkile i tulipany od ogrodnika płacac 80gr za zonkila i 1 z za tulipana nastepnego dnia Grzes sprzedal wszystkie kwiaty za 168zl(ceny kwiatów podane sa na rysunku ) ile kwatów kupił grzes od ogrodnika |rysunek tulipany 1.60 zonkile 1.20|

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T20:55:01+02:00
Z=ilość żonkili
t=ilość tulipanów

0,8z+t=110
1,2z+1,6t=168

8z+10t=1100
12z+16t=1680

12z+15t=1650
-12z-16t=-1680
t=30

8z+10t=1100
8z=1100-10t
8z=1100-10*30
z=100

t=30
z=100

Odp. Żonkili jest 100,a tulipanów 30.
2009-09-29T22:41:54+02:00
X to ilość żonkili
y to ilość tulipanów
0,8x+1y=110 czyli y=110-0,8x
1,2x+1,6y=168 1,2x+1,6(110-0,8x)=168
x=100 y=30

100 szt żonkili
30 szt tulipanów