Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T20:17:35+01:00
Obw= 36cm
P= 12cm²
P₁= ?
Obw₁= 24cm
k- skala podobieństwa ( przy czym k>0)


Obw₁ : Obw = k
24 : 36 = ⅔

P₁ : P = k²
P₁ : 12= ⅔
3P₁= 12*2
P₁= 8
Odp. Pole trójkąta podobnego wynosi 8 cm².

2010-01-19T20:20:34+01:00
24:3=8 - długośc jednego boku
36:3=12 p długośc wysokości
a•h:2=8•12:2=48
Odpowiedź: Pole drugiego trójkąta wynosi 48 centumetrów kwadratowych.