Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T20:25:35+01:00
Obw=350cm
Długość stołu stanowi 100%
Szerokość stołu stanowi 75%
czyli
(2 x długość stołu)+(2 x szerokość stołu)= (2 x 100%)+(2 x 75%)=200%+150%=350%
350cm - 350%
xcm - 100%

350x=350 x 100
350x= 35000/:350
x=100cm długość stołu

350cm - 350%
ycm - 75%

350y=350 x 75
350y= 26250/:350
y=75cm szerokość stołu

Obw=x+x+y+y=100cm+100cm+75cm+75cm=200cm+150cm=350cm
2010-01-19T20:25:41+01:00
Obwód prostokątnego stołu wynosi 350cm szerokość tego stołu stanowi 75% długości.Oblicz wymiary tego stołu

Ob=2a+2b=350 cm
a= 3/4b

2*3/4b+2b=350 cm
3/2b+2b=350 cm
7/2b=350 cm/:7/2
b=350 cm*2/7
b= 100 cm - długość
a= 75 cm- szerokość
1 5 1