Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T20:58:36+02:00
P – ciśnienie,
V – objętość,
n – liczba moli gazu (będąca miarą liczby cząsteczek (ilości) rozważanego gazu),
T – temperatura (bezwzględna), T [K] = t [°C] + 273,15
R – uniwersalna stała gazowa: R = NAk, gdzie: NA – stała Avogadra (liczba Avogadra), k – stała Boltzmanna, R = 8,314 J/(mol·K).
2 1 2
2009-09-29T20:59:32+02:00
NIe wiem czy pomoge ale masz tak
pV=nRT
p to cisnienie czy PAscale[Pa]
V to objetosc czyli Metr szescienny [m^3]
n ilosc czastek bez jednostki
R to stała gazowa ma jednostki[J/mol*K]
T to temperatura w Kelvinach albo w znanych nam czesniec Co[K]
najsępnym razem spróbuj wygoglować, bedize Ci latwiej
1 5 1
2009-09-29T21:11:57+02:00
Prawo to można wyrazić wzorem

pV = nRT \,

gdzie:

* p – ciśnienie,
* V – objętość,
* n – liczba moli gazu (będąca miarą liczby cząsteczek (ilości) rozważanego gazu),
* T – temperatura (bezwzględna), T [K] = t [°C] + 273,15
* R – uniwersalna stała gazowa: R = NAk, gdzie: NA – stała Avogadra (liczba Avogadra), k – stała Boltzmanna, R = 8,314 J/(mol·K).