Odpowiedzi

2010-01-19T20:24:52+01:00
Jak dla mnie to liczba ta to: 71

gdyż:
x - liczba dziesiątek
y - liczba jednostek

nasza liczba to 10x+y
liczba przeciwstawna 10y+x

x+y = 8

10x + y - 10y - x =54
9(x-y)=54
x-y=6

po prostych obliczeniach wychodzi nam:
y=1
x=7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T20:33:55+01:00
Liczba to XY
{ x+y=8
(10x+y)-(10y+x)=54
{ x= 8-y
10x+ y -10y - x= 54
9x - 9y = 54
9 * (8-y) - 9y = 54
72 - 9y -9y + 54
-18y = 54 - 72
-18y = -18
y=1
x= 8-y
x= 8-1
{ x= 7
y =1
liczba o której mowa to 71
bo
7+1 = 8
i
71 - 17 = 54
1 5 1
2010-01-19T20:34:28+01:00
X - dziesiątki
y - jednostki

10x+y
liczba przeciwstawna do tej liczby to 10y+x

x+y = 8
10x + y - 10y - x =54
9(x-y)=54
x-y=6
y=1
x=7

Będzie to liczba 71 ;]