Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T21:06:05+02:00
Syrop:10l
Litrowe:x*1l
Półlitrowe:3x*1/2 l

x*1l+3x*1/2l=10l
1x+1,5x=10
2,5x=10/2,5
x=4

3*4=12
1 4 1
2009-09-29T21:08:41+02:00
X- ilość słoików litrowych
3x-ilośc słoików półlitrowych

10=x+3x*0,5x
10=2,5x
x=4

3*4=12

napełniła 12 słoików półlitrowych
4 5 4
2009-09-29T21:23:20+02:00
Syrop: 10l
Litrowe: x * 1l
Półlitrowe: 3x * 1/2 l

x * 1 + 3x * 1/2=10
1x + 1,5x = 10
2,5x = 10/2,5
x = 4

3 * 4=12 słoików
2 1 2