Bartek wykonał pracę 2000 J w czasie 20 sekund, a Marek 500 J w ciągu 10 sekund. Który z chłopców wykonywał pracę z większą mocą i ile razy jego moc była większa od mocy drugiego z nich? O ile moc tego chłopca była większa od mocy drugiego?

2

Odpowiedzi

2010-01-19T20:29:28+01:00
P1 = W1/t1 = 2000 J / 20 s = 100 W
p2 = W2 / t2 = 500 J / 10 s = 50 W

większą moc miał Bartek
ile razy : 100/50 = 2 razy większą
o ile : o 50 W
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T21:09:02+01:00
W1 = 2000J
t1 = 20s

W2 = 500J
t2 = 10s

P1 = W/t
2000J/20s = 100W

P2 = 500J/10s = 50W

Bartek: 100W
Marek: 50W
Bartek wykonał pracę z mocą 2krotnie większą od wykonanej pracy Marka
Bartek wykonał pracę o 50W większą