Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T20:38:04+01:00
1 litr wody waży 1kg

1l-1kg
1,5l-xkg

x=1,5l*1kg/1l (ukośnik to kreska ułamkowa)

litry nam się skrócą i otrzymujemy: x=1,5kg

Fc=m*g
g=10m/s²
m=1,5kg

Fc=1,5kg*10m/s²=15 N

Odp.: Woda waży 1,5 kg, a jej ciężar wynosi 15N.
3 4 3
2010-01-19T21:04:23+01:00
Q = mg
1 litr = 1kg
1,5litra = 1,5kg
Q = 1,5kg × 10m/s² = 15N

masa = 1,5kg
ciężar = 15N
1 5 1