Odpowiedzi

2010-01-19T20:36:51+01:00
Obliczam 22% z ceny lodówki:
1830złx22%=402,6zł
Obliczam cene netto:
1830-402,6=1427,4zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T20:38:18+01:00
Dane:
cena z vatem - 1830zl
vat-22%

Układamy proporcję:

122% - 1830
100% - x

122x% = 1830 zl x 100% ( procenty sie na skrócą)
122x = 183000 ( obie strony dzielimy przez 122)
x = 1500zl

Odp.: Lodówka kosztowała 1500 zł netto.