RZYM!
Odpowiedz na pytania...
1. Jakie prawa posiadał niewolnik?
2. Jakie znaczenie dla gospodarki rzymskiego państwa miała praca niewolników.
3. Jak postępowali rzymienie z niewolnikami?
4. Gdzie zatrudniano niewolników?
5. Czy niewolnik mógł zosatć wolnym człowiekiem?

Odpowiedzi rozszerzone ;)

2

Odpowiedzi

2010-01-19T20:44:50+01:00
1. niewolnik nie miał żadnych praw.
2.państwo żyło z pracy niewolników ponieważ oni wykonywali najważniejsze prace byli rolnikami itd.
3.rzymianie handlowali niewolnikami i bili ich
4.niewolników zatrudniano na polach i w gospodarstwach bądź w innych posiadłościach które potrzebowały pomocy domowej.
5. jeżeli został ułaskawiony to tak, albo jeżeli został wykupiony
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T20:47:55+01:00
1. niewolnik nie miał żadnych praw.
2.niewolnicy pracowali bardzo ciężko np. w kopalniach i za darmo i to przynosilo zysk państwu.
3.rzymianie handlowali nimi i ich bliskimi.
4.w kopalniach, arenach- dla rozrywki, w domach,na polach
5. tak jeżeli został ułaskawiony
7 4 7